Главная / Традиции русского паломничества / Из истории становления паломнических традиций / Ранние свидельства о путешествиях в Иерусалим / Житие и хождение Даниила Русской земли игумена / (Продолжение). О Вифлеоме. 2. О вертепе идеже Христа роди святая Богородица. 3. О церкви Рождества Христова. 4. О яслех Христовых. 5. О дому Иесеове отца Давидова. 6. О пещере и о дубе Мамрийсте... ЖИТИЕ И ХОЖДЕНИЕ ДАНИИЛА РУССКОЙ ЗЕМЛИ ИГУМЕНА.(Продолжение) 1. О Вифлеоме. 2. О вертепе идеже Христа роди святая Богородица. 3. О церкви Рождества Христова. 4. О яслех Христовых. 5. О дому Иесеове отца Давидова. 6. О пещере и о дубе Мамрийсте. 7. О горе Хевроне. 8. О гробе Иосифове. 9. О молитве Авраамле. 10. О гробе Лотове, иже в Сигоре. 11. Идеже уби Давид Голиафа. 12. Идеже взрасте честное древо. 13. О дому Зарьине. 14. О горе, идеже бежа Елисавефь с Предтечею. 15. О Раме. 16. О Ельмаусе. 17. О Лидде. 18. О Опии. 19.О Кеесарии Филипове. 20. О Капернауме. 21. О горе Карлиньстей. 22. О Акре граде. 23. О Вирите граде. 24. О Велице Антиохии. 25. О Галилеи и о мори Тивириадьстм. 26. О кладязи Иаковли. 27. О Самарии. 28. О Аримафеи граде. 29. О граде Васаньсте. 30. О Иордане реце.
Житие и хождение Даниила Русской земли игумена Продолжение О Вифлеоме. Вифлеем же святый и есть на юг лиць от Иерусалима святаго, 6 верст вдале, по полю 2 версте до сседаниа Авраамля. Идеже отрока своего остави с ослятем Авраам и поя сына своего Исаака на жертву, и заде ему дрова понести и огнь, и рече ему: «отче, се дрова и огнь, а кое овча?» И рече ему Авраам: «Бог покажет, чадо, нам овча». И идяше Исаак радуяся путем тем с Иepycaлиму лиць. На том же бо месте приведен бысть Исаак, идеже Христос распят бысть. И оттуда есть верста едина вдалее до места, идеже святаа Богородица виде двои люди, едины смеющася, а другиа плачющася. И ту есть, была церкви создана, манастырь был святыя Богородица; ныне же разорено есть от поганых. А оттуда до гроба Рахилина, матери Иосифовы, еста версте 2. О вертепе идеже Христа роди святая Богородица. И оттуда верста едина есть до места, идеже ссела святая Богородица с осляти, егда понуди сущее в чреве еа, хотя изыти. И ту есть камень велик, и на том камени почивала святая Богородица, тогда сседши со осляти; и от того камени, вставши, шла есть пеша до вертепа святаго и ту родила есть Христа в том вертепе святая Богородица. И ту есть бдиз Рождество Христово, от камени того яко может дострелити добр стрелець. О церкви Рождества Христова. И есть ту над вертепом тем святым Рождества Христова создана есть церкви велика крестом и верх ея клетьски въсперен, покрыта же есть вся оловом церкви та Рождества Христова, исписана есть мусиею вся; столпов же имать 8 облых мраморяных; помощена же есть досками мрамора белаго; двери же имать трои; есть же вдалее 50 сажен до великаго олтаря, а вшире 20 сажень. Есть же вертеп и асли, идеже было Рождество Христово, под великим олтарем, яко пещера велика, создана красно, и степеней имать 7, куда же сласти есть к дверем святаго вертепа святаго; имать двери двои, в других дверии 7 же степеней. И есть, восточными дверми влезучи в вертеп, на левей руце есть место на земли доле и на том месте родился Христос Бог наш; и есть над местом тем возделана трапеза святая и ту на той трапсзе литургисають. О яслех Христовых. И ту есть место к востоку лиць, а противу тому месту на праве руце ясли Христовы; к западу лиць под скалою каменою суть ясли Христовы святыа и в тех яслех положен бысть Христос Бог, в рубища повит нашего ради спасениа, все претерпе. Близь же себе еста места та и Рожество и ясли, яко три сажени вдалее межи има еста; в единой. пещере оба места та; исписана же есть пещера та мусиею и помещена же красно. Церкви же исподи дупляста есть вся; и мощи святых ту лежать. И пойдучи из церкви на правую руку влезучи, и есть пещера глубока под церковь лиць, и в той пещере лежали мощи святых младенець и оттуда взяты суть святии младенци в Царьград. Создан же есть градок высок около всея церкви тоя. И есть место то было Рождества Христова на горе, кроме людей, в пустыни; да то ся зоветь ныне Вифлеем, кде то есть ныне Рождество Христово и градокот, а ветхий Вифлеем кроме того места был напреди, не дошедше Рождества Христова; и ту есть столпник ныне, и камень святыя Богородица; то на той горе есть был первый Вифлеем. И та земля вся около Вифлеема зовется Ефрант, земля Июдина, и о том пророк глаголет: «и ты, Вифлееме, земле Июдова, ничим же менши еси в тысящах Июдовах, ис тебе бо изыдеть вожь, иже упасеть люди моя Израиля». И есть земля та около Вифлеема красна зело в горах, и древеса многоплодовита овощнаа стоат по пригорием тем красно: масличие, и смоквие, и рожцие много бесчисла, виногради мнози суть около Вифлеема и нивы по удолием многи суть. И близь церкве Рождества Христова, вне стены градныя, к полудню лиць дострела вдале на горе есть велика пещера, в той пещере жила святая Богородица с Христосом и со Иосифом. О дому Иесеове отца Давидова. И ту есть место на стране града к встоку лиць, от града вдалее, яко дострелить; имя месту тому Вифиль. И ту был дом Иесеев, отца Давидова, и вот дом прииде Самоил пророк и ту помаза Давида на царство во Израили, в Саула место. О кладязе Давидове. Ту кладязь Давидов, его же пити древле Давыд вжадася. В месте, идеже благовестиша ангели пастухом Рождество Христово. А отътуда есть место под горою на поли версты вдале от Рождества Христова, на восток лиць; на том месте святии ангели благовестиша пастухом Рождество Христово. И есть ту была пещера; над тою пещерою создана была церкви добра во имя святаго Иосифа, и ту был мастырь добр; ныне же разорено есть от поганых место то. И есть около места того поле красно вельми и нивы многоплодны, и масличья много, и то ся место зовется Агиапимина, еже протолкуется святаа паства; и ту есть село святаго Савы к Вифлеему лиць под горою. О пещере и о дубе Мамрийсте. А от Вифлеема есть на юг лиць Хеврон, пещера Сугубаа и дуб Мамбрийский. И есть от Иepycaлима до Хеврона верст 28, и есть путь мимо Вифлеем к Хеврону, ити до Вифлеома 6 верст, от Вифлеема до реки Афамьскиа суть версты 3. В той реце Афамьстей пророк глаголет Давид в псалтыри: «Ты исуши реки Афамля, Твой есть день и Твоя есть нощь». И есть река та ныне суха под землею течет река та и явится у моря Содомьскаго, ту бо входить в море Содомьское. И ту есть обон пол реки тоя гора камена высока вельми, лес на горе той велик и част; и есть путь сквозе гору ту страшную, неудобь проходно есть; есть бо ту твердь велика и биють Срацины в горе той; иже кто в мале хощеть пройти, то не можеть пройти; мне же Бог добру дружину и многу зело и тако могохом прейти бес пакости место то страшное; ту бо приложить Асколонь град, да оттуду да выходять погании и мнози и биють на пути том зле В той же горе, в том же лесе, убиен бысть Авесалом, сын Давидов; туда бо бежаше от беды отца своего, и ту внесе его мска в чащю леса того и я главу его за власы и съя с мщате, и повисе на древе высоко, и ту устрелен бысть в сердце 3-ми стрелами, и тако умре на древе том. А оттуда до клятвенаго кладязя Авраамова есть верст 10, а от кладязя того до дуба Мамъбрийскаго есть верст 6. О том же. О горе Хевроне. Хеврон же гора есть велика и град был на горе той велик и твердь велми, и здаша его суть ветхаа; силно множьство людей седело перво по горе той и ныне же есть пусто. На той бо горе Хевроньстей и первое сел внук Ноев, сын Хамов, Ханаон, по потопе пришед от столпотворения, и населил был землю ту всю около Хеврона; да тако земля та зоветься Хананея. И ту земля обеща Бог Аврааму, и еще ему сущу в Месопотамии и в Хараоне; ту бо есть был дом отца Авраамля. И рече Бог Авраамови: изиди от земля твоея, и от дому отца твоего, и иди в землю ханан ейскую, и тобе дам землю ту и семени твоему до века и аз буду с тобою. И ныне по истине есть земля та Богом обетованна и благословена есть от Бога всем добром: шпеницею, и вином, и маслом, и всяким овощом обилна есть зело, и скотом умножена есть; и овци бо и скоти дважди ражаются летом; и пчелами увязло ту есть в камении по горам тем красным; суть же и виногради мнози по пригорием тем, и древеса много овощнаа стоят бесчисла, масличие, смокви, и рожци, и яблони, и черешни, инородия и всякий овощь ту есть; и есть овощет лучи и болий всех овоий, сущих на земли под небесем несть такого овоща нигдеже. И воды добры суть в месте том и всем здрави и есть место то и красотою и всем добром неисказанна есть земля та около Феврона. И ту есть был дом Давидов на той горе Февроньстей; и ту бо есть был Давид 8 лет, егда бяше выгнал сын его Авесалом. А от Феврона до Сугубыа пещеры Авраамовы близь яко пол версты ближе. Сугубаа пещера в каменей горе есть и в той пещере есть гроб Авраамов, Исааков и Иаковль. Ту бо пещеру Сугубую Авраам купил у Ефронь Хетфеянина на погребетние всему роду своему, егда прииде от Месопотамиа въземлю Хананейскую, и ино не притяжа ничтоже первее, но токмо пещеру Сугубую на погребение себе и всему роду своему. И есть ныне создан градок мал около пещеры тоя, но тверд зело; и есть градок создан есть великим каменем, чюдно и несказанно хитростно, и стены его высокы суть велми; посреде градка того дне утвержена есть пещера твердо и помощен есть градок т весь дсками мраморными, белаго мрамора. И есть пещера та под мостом исподи утвержена вельми, идеже лежит Авраам, Исаак, Иаков и вси сынове Ияковли, и жены их ту лежат, Сарра, Ревека, а Рахиль кром лежить на пути у Вифлеема. Суть же в градце том дне над пещерею создани гроби разно себе; над гробы теми созданы церковци малы круглы; и есть близь себе гроб Авраамов и жены его Саррин, и гроб Исааков и жены его Ревекин близь себе, гроб Ияковль и жены его Илиин близь себе еста. О гробе Иосифове. Иосифа прекраснаго гроб вне градка того, кроме пещеры Сугубыя вдалее, яко довержеть до градка того; и то место нын святый Авраам. И ту есть близь гора высока, на полудне лиць, от Сугубыя пещеры вдалее верста едина; и на ту гору взиде Святаа Троица со Авраамом; до тоя бо горы проводи Авраам Святую Троицю от дуба Мамбрийскаго. И ту есть место на верху горы тоя, красно и высоко зело, и на том месте Авраам, пад на лици своем, поклонися Святей Троици, моляшеся и глаголаше. О молитве Авраамле. «Господи! Да не погубиши праведнаго с нечестивыми в пагубу! Но аще, Господи, обрящеши 50 праведник в Содоме; не помилуеши ли, Господи, всего града того 50 ради праведник?» И рече Господь Авраамови: «аще обрящу в Содомлянех 50 праведник, не погублю всего града того, 50 деля праведник». И паки поклонився Авраам Богови и рече: «аще обрящется в Содомех 30 праведник, не помилуеши ли всего града того?» И рече Господь Бог Аврааму: «аще обрящется 30 праведник в Содомех, не погублю всего града того». И поклонився Авраам Господеви и рече: «многомилостиве и терпеливе о беззакониих наших, Господи! Да не прогневаешися на мя, раба Твоего, п взглаголю еще единою: аще обрящется в Содомех 15 праведник, не помилуеши ли, Господи, всего града того, 15 ради праведник?» И рече Господь Бог к Авраамови: «аще обрящется в Содомех 15 праведник, не погублю всего града того, 15 деля праведник, ни 5 ради праведник, не погублю всего града того». И умолче Авраам и не приложи к тому глаголати ничтоже. С тоя же горы посла Святаа Троица два ангела в Содом, да изведуть Лота сыновьца Авраамова. Ту, на том месте, тогда Авраам жертву принесе Богови, пшиницею всыпав на огнь, и тем зоветься место то Жертва Авраамова. И есть место то высоко вельми, и видети есть оттуда всю ту Хананейскую. И от жертвы Авраамовы до дебри Грезновы верста едина, а от дебри Грезновыя до гумна Анататова верста 1. О гробе Лотове, иже в Сигоре. А оттуда до Сигора есть две версте. И ту есть гроб Лотов и обою дщерю его, 2 гроба еста. И в той же горе пещера велика, и в ту пещеру въбегл Лот со дщерма своима. Ту есть градищо близь первых людий, и был на горе той высок и то зоветься Сирог. А оттуда есть веръсты вдалее место на взгории, к полуднию лиць от Сигора, и ту стоит жена Лотова столпом каменым. А от жены Лотовы до Содома есть две версте. И то все видехом очима своима, а ногама своима не могохом дойти до Содомскаго места, боязни ради поганых; и не даша ны ити тамо правовернии человеци, рекоша ны тако: «ничтоже вы тамо видети добра, но токмо муку, и смрад исходить оттуду, и болети ти будет; реша ны: «от смрада того злаго». Да ту ся възвратихом опять к святому Аврааму и, благодатию Божиею съблюдаеми, проидохом по здраву в Сугубую пещеру, в градок, и ту поклонихся святым местом всем и почихом ту два дни. Благодатию Божиею обретохом добру дружину многу, идущу в Иерусалим; и ту пристахом мы к ним и идохом с радостию с ними, безь боязни, и доидохом по здраву святаго града Иерусалима и похвалихом Бога, сподобившаго нас, недостойных, видети святаа та места, и неизреченнаа, и несказаннаа. И есть на полудне лиць от Вифлеема манастырь святого Харитона, на той же реце Афамьстей, и есть близь моря Содомскаго, в горах каменых; и пустыни около его. Гроздно и безводно есть место то, и сухо; есть под ним дебрь камена и страшна зело; около был весь градом оделан, посреде же града того есть 2 церкви, в велицей есть церкви гроб святаго Харитона. Вне же есть града усыпалница, создана гораздо, и в той усыпальници лежат святии отци, телесы яко живи, и лежит их ту боле 7-сот; ту лежит святый Кирияк Исповедник, телом весь цел; ту лежита Ксенефонтова сына, Иоанн и Аркадие, и благоюхание чюдно от них исходит. И ту поклонихомся на месте том святом и взидохом я на гору на угь лиць, от манастыря того верста едина вдалее. И ту место есть равно на ниве, и на том месте всхищен бысть пророк Аввакум, идущу ему на поле к женцем с брашном и с водою, и несе его Ангел в Вавилон к Данилови пророку в ров, и ту накормив Данила и напоив, и паки всхищен бысть Ангелом, в то же час, в том же дни, паки опять бысть на том же месте у жнець и дасть им обед. И ныне есть на месте том аки теремець создан, знамениа ради. Есть же Вавилон оттуду вдале 40 дний. И от того места близь церква велика, клетьски создана, во имя святых пророк. И ту есть исподи под церковию тою пещера велика, и в той пещере лежита 12 пророка в трех раках: Аввакум, Наум, Михей, Иезекий, Авдий, Захария, Иезекия, Измаил, Савеиль, Варух, Амос и Осий. И ту есть близь на горе село велико вельми, и седят в нем Срацини мнози, и Христиане суть же ту, в селе том, мнози. И то село есть святых пророк, ту ся суть родили святии пророци и то их есть отчина село то. И ту лежахом нощь едину в селе том, Божиею благодатию храними, и почестиша ны добре в селе том Християне. И ту, опочивше добре нощь ту, и заутра вставше рано, идохом к Вифлеему. Старейшина бо Срациньский сам со оружием проводи ны олне до Вифлеема и та места вся тоже ны проводил; а лапь не дойти до тех мест, поганых ради: туда бо ходять мнози Срацини и разбивають в горах тех. И доидохом по здраву до святого града Вифлеема и ту поклонихомся Рождеству Христову и, ту почивше, идохом с радостию в святый град Иepyсалим Идеже уби Давид Голиафа. И есть ту место близь Иерусалима, на всток лиць от столпа Давидова, яко дострелить, и на том месте уби Давыд Голияда. И есть место подобно близь истерны, и ту есть ныне нива добра. И оттуда дострела есть вдалее до пещеры, и в той пещере лежат мощи многих святых мученик, избиеных в Иерусалиме, во царство Ираклиево; и зовется место то Агаиа Мамила. Идеже взрасте честное древо. И от того места до честнаго Креста есть верста едина; и есть место за горою, на запад лиць от Иерусалима, и на том месте посечен есть подножек Христов, на нем же пригвоздиша пречистеи нозе Господа нашего Иисуса Христа. И есть место то градом оделано, и посреде града того создана есть церкви, велика вверх, во имя честнаго Креста, исписана есть добре вся. И под великым олтарем, под трапезою глубоко, и есть пень древа того честнаго, и утверждено есть вельми, и покрыто есть над пнем тем дъсками мрамора белаго. И оконце проделано противу древу тому, и есть кругло. И то есть монастырь Иверьскый. О дому Зарьине. И от того манастыря до дому Захариина суть версты 4, и есть место то под горою, к западу лиць от Иерусалима. В тот дом Захариин святая Богородица в подгорие к Иелисавефи и целова Иелисавефь; и бысть, яко услыша Иелисавефь целованье Марьино, взыгрался младенець радущами в утробе ея и рече Иелисавефь: «откуду се прииде ко мне мати Господа моего? Благословенна еси в женах и благословен плод утробы твоея. В том же дому Иоанн Предтеча родился есть. И есть ныне на месте том создана была церкви вверх; идуще в церковь ту, на левей руце, под малым олтарем, есть пещерка мала, и в той пещере родился Иоанн Предтеча. И есть место то было оделано гралом каменым все. О горе, идеже бежа Елисавефь с Предтечею. А от туда есть полверсты черес дебрь горы, в нюже гору прибеже Иелисавефь и рече: «горо, приими матерь с чадом»! И абие разступися гора и прият ю. Слуги же Иродовы, иже гна в след ея, пришедше до места того, не обретоша ничтоже и возврвтишася томлены. И есть место то знати на камени том и до нынешняго дне. И есть над местом тем ныне создана церквица мала; исподи под церквицею тою пещерка мала и церквица другая, пред пещеркою тою приздана. Из тоя пещеры исходит вода добра зело и ту воду пила святаа Иелисавефь, с Иоанном, ту сущи в горе той; ту бо есть была умертвия Иродова, ангел бо ю надбяше в горе той. И есть гора та велика вельми и лес по ней есть мног, и около ея дебри суть многи, и есть на запад от Иерусалима; имя месту тому – Орини. В ту же гору вбегл Давид пророк из Иерусалима, от Саула царя. О Раме. А от тоя горы к западу лиць есть две верьсте до Рамы, и о той Раме пророк Иеремея глаголеть: «Глас в Раме слышан бысть, плачь и рыдание во ушию ею, Рахиль плачющюся чад своих и не хотяше утешитися, яко не суть». И есть Рама та дебрь велика, и по дебри той седела села многа. И та земля вся около дебри тоа ныне зоветься Рама, и то есть область Вифлеемьскаа. И ту Ирод царь посла воя своа в Раму избить святых младенець. О Ельмаусе. А от Рамы к западу лиць суть версты 4 до Елъмауса, и ту Христос в 3-тий день по въскресении явися Луце и Клеопе, идущима има от Иерусалима на село, и ту познася има Христос в преломлении хлеба. И есть ту было село то велико; на месте же том была церкви создана, ныне же есть разорено все от поганых и село то есть Елъмаус пуст. И есть сторонь пути того, за горою, было то, на правой руце тамо идуще от Иepycaлима к Яфу. О Лидде. А от Елмауса до Лидды суть 4 версты, по полю все дойти Лидды. И ту есть был град велик велми, имя ему Лидда, ныне же зовется Рамбилий. И в той Лидде Петр ицелил есть Ению на одре лежаща. О Опии. А от Лидды до Опии есть верст 10, все по полю ити. В том граде во Опии святый Петр апостол Тавифу въскресил. В том же граде постившю Петру на горници в 9 час, виде плащаницю с небеси cxoдящy, на 4 край повержено, и пришедшю до него, и възрев Петр и видев плащаницю ту исполнь сущу четвероногых и всякого гада. И рече ему глас с небеси: «Петре, встав, заколи и яжь! И рече Петр: – Господи, николиже скверно и нечисто вниде в уста моя. – И рече ему глас с небеси; «еже Бог очистил, ты не оскверняй». И на том месте ныне церкви создана во имя святого Петра. Есть же грядот Опия у моря близь и приходит море к стенам его, и тако ныне зовется градот Яф фряжьскиинем языком. А от Яфа до Тарсуфа есть верст 6. О Кеесарии Филипове. А от Тарсуфа до Кесария Филиповы суть версты 24, все подле море ити. В той же Кесарии святый Петр апостол крестил Корнилия. Ту же есть близь гора, двою версту вдалее от града того на полудне лиць, и в той горе жил отець Маркиян, к нему же прииде жена блудница искусит его. О Капернауме. А от Кесария Филиповы до Капернаума града есть верст 8. И есть Капернаум был град велик велми, и людий множество в нем было, ныне же есть пуст градот и есть близь моря великаго. И о том Капернауме глаголет пророк: «О горе тебе, Капернауме! Възнеслъся еси до небес и до ада снидеши. Из того бо града изити хотяшеть антихрист, да того ради ныне фрязи опустили суть весь градот Капернаум. А от Капернаума до Карьмильския горы есть верст 6. И в той горе святый пророк «Илиа жил есть в пещере и той враном бысть той прекормлен Илия пророк; на той же горе жерьци Вавиловы исклал ножем и рече Илиа: «Ревнуя поревновах по Господи Бозе моем». И есть гора та Каръмильскаа высока велми, и море великое близь горы тоя, яко версты вдалее; от горы Кармильскиа до града до Кифы есть верста едина. О Акре граде. А от Кифы до Акры есть верст 15. И есть градот Акра велик велми и тверд зданием, и лимень добр под градом тем есть; и то град есть Срациньский, ныне же фрязи держат. А от Акры до Тирова града есть верст 10, а от Тира до Сидона есть верст 10. И ту есть близь село Сареффа Сидонъскаа: в том селе Илиа пророк въскресил сына вдовича. О Вирите граде. И от Сидона до Вирита града есть верст 15. В том граде жидове прободоша образ Христов копием, изиде кровь и вода; и тогда мнози вероваша и крестишася во имя Отца и Сына и Святаго Духа. И в то же град Вирит Ксенофонтова сына Иоанн и Аркадие пошъла бяста учить философии. А от Рита до Зевеля 20 верст; а от Зевеля до Триполя 40 верст; а от Триполя до реки Судии 60 верст. О Велице Антиохии. На той бо реце есть Антиохия Великаа, и есть от моря подале Антиохиев град 8 верст, вдалее Адекия 100 верст, таже Малаа Антиохия, таже Канинорос, таже Мавронорос, таже Сатилия градок, таже Хидониа островець мал. И ти вси гради суть подле море да те грады вси минухом, по морю не приставающе, и приидохом близь к градом тем; боязни ради ратных не пристахом в Хилидонии. И оттуда идохом в Мира, таже к Патеру граду; и у того града сретоша нь Хусареве в 4-х галиах, и яша ны, и излупиша всех. А оттуда доидохом к Царюграду и доидохом по здраву Царяграда. О Галилеи и о мори Тивириадьстм. И есть путь от Иерусалима в Галилею к Тивериадьскому морю, и к Фаорьстей горв, и к Назарефу; та бо земля около Тивириадьскаго моря вся зовется Галилея, и есть земля та от Иерусалима на летнш въсток лиць. И есть Тивириада град 4 дний вдалее от Иерусалима пешему человеку итти, и есть путь страшен вельми и тяжек зело: в горах каменных итти 3 дни, а четвертый день подле Иордан по полю итти все к всходу лиць, олне до верха Иорданова, отнюду же пойде Иордан река. И пригоди ми Бог путет исходити тако: пойде бо князь Иерусалимьский Балдвин на войну к Дамаску путем тем к Тивириадьскому морю, туда бо есть путь к Дамаску мимо Тивириадьское море; то аз уведах, оже хощеть князь путем тем к Тивириаде, идох ко князю тому и поклонихся ему и рекох: «и аз бых хотел пойти с тобою к Тивириадьскому морю, да бых походил святаа та мтста вся около Тивириадьскаго моря; да Бога деля пойми мя, княже!» Тогда князеть с радостию повеле ми пойти с собою и приряди мя к отроком своим. Тогда аз с радостию великою наях под ся. И тако проидохом места та страшная с вои царьскими без страха и без пакости; а без вои путем тем никтоже может пройти, но токмо святаа Елена путем тем ходила, а ин няктоже. Да се есть путь к Тивириаде: а от Иерусалима до кладязя святыя Богородица верст 10; а от кладязя того до Гельвуньских гор суть версты 4. И на тех горах Гельвуньских убиен бысть Саул, царь Июдейскый, и сын его Анафан туже убиен бысть; и суть же горы велики, камены, сухи, безводны; несть бо росы на них никогда же. А гор тех до кладязя Давидова есть верст две; а от кладязя того до пещеры Давидовы суть версты 4; в той пещере дал бяше Бог Саула царя в руце Давидови, и не уби его, оному спящу, но уреза скуть окройнища его и взя мечь его и покров ручный. А от тех гор до Сихемьских гор и до рова Иосифова суть версты 4; и на тех горах сынове Ияковли пасяху стада отца своего Иякова; на те горы ирииде Иосиф Прекрасный к братьи своей от отца своего послан к ним, нося им мир и благословение от отца своего Иякова; они же, видъвше брата своего Иосифа, вставше и яша и, и ввергоша и в ров, иже и до днешняго дне есть ровот, яко и стена глубока создана камением великым, и тверд вельми. И ту угоди ны ся ночьлег лежати на месте том; есть бо место то близь пути людскаго, на правой руце тамо идучи. О кладязи Иаковли. И оттуда до вси Иосифовы, иже нарицаеться Сихарь, есть верст 10. И ту есть кладязь Ияковль, глубок и велик, и вода студена зело и сладка; и у того кладязя Христос беседовал сь женою Самарянынею; и ту лежахом ночьлег. О Самарии. И ту есть близь град Самария яко полъверсты вдалее от кладязя того. Град же Самария велик есть вельми и обилен есть всем добром; градот Самария стоит межи двъма горама высокима, источници воднии мнози студени посреде града того текуть красно и древеса овощная без числа ту суть всяка: смокви, орешие и рожци, масличие, яко дубравы, яко леси суть по всей земли той около Самария, по краем нивы многоплодовиты суть по полем тем; и есть земля та около Самария красна и чюдна зело; и есть место то обильно всем добром, маслом и вином, пшеницею и овощем, и, просто рещ, оттуда есть жив Иерусалим всем добром. И т ныне град Самарийский зовется Неаполи. А оттуда есть место, двою версту к западу лиць от града Самария, имя месту тому Севастополи; и есть ту градок мал создан, и то есть темница святаго Иоанна Крестителя Христова; и в той темници усечен Иоанн Предтеча Христов от Ирода царя; и ту есть гроб святаго Иоанна Предтеча, и есть на мест том церковь создана добра во имя Предтеча Иоанна; и есть ныне ту монастырь Фряжьский, богат зело. О Аримафеи граде. А оттуда есть 4 версты до Аримафея, и ту есть гроб святаго Иосифа и святаго Малелеиля. И есть место к западу лиць от Самария в горах, есть градок мал создан над местом; церкви добра клетьски создана над гробом святаго Иосифа; и то ся место зоветь Аримафей. А от Самариа путь есть к Тивириадьскому морю на въсток лиць на летний. О граде Васаньсте. И есть от Самариа до Васана града верст 30. В том граде Васаньсте Ог царь Васаньский был, его же уби Иисус Навгин у Иерихона. И есть место то страшно и гроздно велми; исходит из градища того Васаньскаго 7 рек, и стоит тростие велико по рекам тем, и финици мнози стоят высоци по градищу тому, яко лес частый. И есть место то страшно и неудобь проходно: ту бо живуть Срацини силнии погании и биют на реках тех на бродех. И лвове мнози ту ся ражают; и есть бо место то близь Иордана реки и болоние велико приложить от Иордана к градищу тому Васаньскому, и ты реки текуть от Васана в Иордан; да тем лвове мнози суть в месте том. И ту есть близь под градом тем к востоку лиць, пещера дивна, крестным образом уродилася; из тоя пещеры изходит источник; и есть ту купель чюдна, сама уродилася и яко создана от Бога. В той купели сам Христос купался с ученики своими; и есть знати до днешняго дне место то, идеже Христос седел на камени; ту купахомся и мы грешнии недостойнии. В том же граде Васаньстем жидове искаху Христа, показаша ему кинис, и рекоша: «достоит ли дань дати или ни?» Рече же им: «чий есть образ и написание? Въздадите Кесарева Кесареви, а Божиа Богови!» И рече Христос, обращься к Петру: «иди верзи удину в море; юже преже имеши рыбу, разверзи уста ея, изми статир и вдай за мя и за ся!» У того же града Васана Христос ицели два слепца, иже зваста в след его идуща. О Иордане реце. А от Васана до верха Иорданова и до мытници Матфеевы есть верст 20; и есть путет все по полю ити подле Иордан, пиюще Иорданову воду, сладка зело и чиста, все к восходу лиць ити оли до верха Иорданова. Иордан же пойде из моря Тивириадьскаго, от двою источнику кипит зело чюдно; имя источнику единому Иор, а другому имя источнику Дан; и оттуда пойде Иордан двема реками из моря Тивириадьскаго; и еста подале себе, яко трижды перестрелит межи има, и пойдета реце те разно себе мало, яко полъверсты вдалее, и потом сонметася обе реце в едину реку и то ся зоветь Иордан по имени двою источнику. Течеть же Иордан быстро и чисто водою, и лукаряво велми, и есть всем подобен Снове реце, в шире и в глубину, и болошем подобен есть Иордан Снове реце; и рыбы многи суть на верху его зело. И есть на самом верху Иорданове на обою потоку еста 2 моста камена, создана на комарах твердо велми, и под та моста течеть Иордан сквозе комары мосту тою.
|
© 2005 – 2014 Православный паломнический центр «Россия в красках» в Иерусалиме Копирование материалов сайта разрешено только для некоммерческого использования с указанием активной ссылки на конкретную страницу. В остальных случаях необходимо письменное разрешение редакции: palomnic2@gmail.com |